איך שפה נוספת יכולה לתרום לעסקים?

כל מי שמבצע עסקים בינלאומיים יודע שישנו יתרון לשפות זרות. אני יודע שהביטוי עסקים בינלאומיים נשמע כמו איזו מילה גבוהה המתארת אנשי עסקים אשר מגלגלים מיליונים, אבל האמת שהיום העולם הוא כפר גלובלי קטן ובו גם עסקים קטנים יכולים לבצע עסקים בינלאומיים. זהו יכול להיות עסק אשר משווק חבילות נופש בארץ לתיירים מחו“ל; חברת הייטק אשר רוצה למכור את מוצריה בחו“ל או יבואן אשר רוצה להביא לארץ סחורות.  

שפות זרות יכולות לסייע מאוד בעסקים בינלאומיים והן עושות זאת בדרכים שונות. למשל ידיעה של שפה זרה מאפשרת לנו להציע שירותים ללקוחות בשווקים חדשים, לשתף פעולה עם עסקים אחרים ולהעמיק את הקשרים העסקיים עם השותפים העסקיים בחו“ל. אם אתם מתנהלים מול אנשי עסקים ממדינה זרה, אפילו אם שניכם דוברים אנגלית, עדייו תוכלו להפיק יותר תועלת אם תדעו לדבר איתם בשפת האם וכאשר תראו בקיאות בתרבות שלהם. אלו הם הדברים אשר שוברים את הקרח. אז איזו שפה נוספת יכולה לתרום לעסקים?

לימודי ערבית – השפה הלוהטת בעולם העסקים

מי היה מאמין שנגיע ליום הזה, אבל בסוף הגענו; יחסי ישראל והעולם הערבי עוברים תפנית היסטורית ומדינות ערב מכוננות קשרים דיפלומטיים עם ישראל. גם בישראל וגם בעולם הערבי ישנו עניין הדדי בעשיית עסקים. למשל איחוד האמירויות הערביות, שלא מזמן חתמה על הסכמי השלום, נחשבת לאטרקטיבית מאוד עבור אנשי העסקים. דובאי נחשבת למרכז עסקים ותיירות עולמי וישנו פוטנציאל ענק לשיתוף פעולה במבחר תחומים – תיירות, טכנולוגיה, חקלאות, אנרגיה, לוחמה בטרור ועוד. אנשי ישראלים רבים נוהרים למדינות המפרץ בתקווה לבצע השקעות ולשתף פעולה עם אנשי עסקים מהמפרץ, ואנו שומעים גם על התעניינות דומה של משקיעים ערביים בישראל. 

אנו בהחלט רואים עלייה בביקוש ללימודי ערבית מדוברת , בעיקר מצד אנשי העסקים. לימודי ערבית לעסקים הפכו לשפה הלוהטת ביותר בעולם העסקים הישראלי. ישראלים רבים מבינים שלימודי השפה הערבית יכולים לאפשר להם ליצור קשרים עסקים עמוקים יותר, קשרים עסקים שיש בהם הערכה הדדית ויחסי אמון. ידיעת השפה הערבית מסייעת לשבור את הקרח ומעניקה יתרון לכל מי שרוצה לנהל עסקים באיחוד האמירויות הערביות, כמו גם במדינות ערב האחרות אשר פותחות את שעריהן בפני הישראלים. 

עוד דבר שיכול לעזור בקידום עסקים, מלבד לימודי ערבית, הוא הכרות עם התרבות הערבית ותרבות האיסלאם. הכרות עם המנהגים, המסורות, ההיסטוריה, החגים וכל המרכיבים של התרבות וההוויה הערבית יכולים להיות כלי חשוב ומקרב. כל איש עסקים יודע שיצירת קשרים אישיים חמים תורמת לקידום העסקים. לכן בהחלט כדאי לחפש אחר מסגרות לימודי ערבית המאפשרות להכיר גם את התרבות. 


מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים