מדוע ניהול מסעדה מצריך קופה רושמת?

ניהול מסעדה מצריך ידע במגוון של תחומים, וזה הרבה מעבר לתשוקה לעשיית אוכל טעים. למעשה, הסטטיסטיקה העגומה מספרת שעל כל 3 מסעדות שנפתחות – 2 מהם יסגרו כבר בשנה הראשונה. אחת הסיבות העיקריות לכך היא ניהול כושל, גם אם האוכל שהמסעדה מספקת טעים במיוחד. כבעלים של מסעדה, תאלצו להתמודד עם ניהול וגיוס כ"א, עבודה מול ספקים, ניהול מועדון לקוחות, תפעול שוטף של המסעדה, תקשורת בין המחלקות השונות וכמובן שירות לקוחות מצוין שהוא לב ליבו של ענף המסעדנות. אחד הגורמים המחברים בין כל המחלקות הללו הוא קופה רושמת ממוחשבת.

מסעדה מצליחה זקוקה לקופה ממוחשבת, וקופה ממוחשבת תורמת להצלחה של מסעדה

קופות רושמות ממוחשבות מניעות את הגלגל. הקופה הממוחשבת מתאימה מאוד למסעדה אשר עובדת בתפוקה גדולה, אך עם זאת היא יכולה לגרום למסעדה בינונית להפוך למסעדה מצליחה. המסקנה היא שקופה רושמת ממוחשבת היא אמצעי הכרחי על מנת להפוך את הסטטיסטיקה לטובתכם. אם בעבר היינו רואים שימוש בבונים ידניים (פתק ידני עליו נרשמת ההזמנה), כיום כתוצאה מעליה בתרבות האכילה בחוץ או קיום פגישות עבודה בחוץ, מגיעים יותר לקוחות. שימוש במערכת מתקדמת לתקשורת בין המחלקות היא קריטית לצורך שירות מקצה לקצה. עם סיום הקלדת המנה בקופה, היא עוברת בלחיצת כפתור למחלקות הבר והמטבח. כמו כן ניתן לתזמן בין הזמנת שתיה, מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח באמצעות המערכת. בנוסף לתפעול השוטף של המסעדה בהיבטים של מזון, הקופה הממוחשבת מסייעת בניהול של מאחורי הקלעים:

  • היסטוריית הזמנות – באמצעות קופות רושמות ממוחשבות תוכלו להכיר את היסטוריית ההזמנות בחתך זמנים ספציפיים. זה יסייע לכם להכיר את שעות השיא של המסעדה, את היום החזק ביותר, את המנה הנמכרת ביותר ואת השתיה המועדפת על הלקוחות שלכם. מנגד, תוכלו לדעת איזו מנה הכי פחות נמכרת ולהסיק מסקנות – אולי להוציא אותה מהתפריט על מנת לחסוך עלויות ואולי דווקא לתת עליה הנחה כדי לנסות למכור אותה יותר. כשמדובר במסעדה, יש חשיבות גדולה להיכרות עם נתונים אלה על מנת לחסוך בהוצאות ולהגיע לרווחיות גבוהה. 
  • ניהול עובדים – ניהול כוח האדם במסעדה הוא משימה משמעותית, וכשמדובר בעובדים במשמרות יש חשיבות לניהול תקין על מנת שלא לפגוע בשכר שלהם מצד אחד, ולא להוביל להוצאות מיותרות של בעל המסעדה מצד שני. באמצעות קופה ממוחשבת תוכלו לפתוח כרטיס עובד ולהחיל שעות נוכחות. כלומר, העובדים נכנסים למשמרת ויוצאים ממנה על ידי טביעת אצבע על המסך או הקשת הסיסמה שלהם. כמו כן, כשלכל אחד מהעובדים במסעדה יש את המשתמש שלו, יש לכם האפשרות לדעת כמה שולחנות שירת כל אחד מהם במהלך היום, כמה מנות הוציא ואילו סוגים של מנות. 
  • ניהול המלאי – מסעדה מחזיקה במלאי גדול, שהחיסרון שלו הוא שרובו פג תוקף בשלב כזה או אחר ועל כן יש חשיבות להשתמש בו בתבונה אך יותר מכך, לחדש אותו באופן נכון ומדוד. הקופה הממוחשבת מאפשרת לכם לנהל מלאי בצורה תקינה תוך כדי חיסכון בכוח אדם – לעקוב אחר הכמות שנשארה מכל סוג של מזון ושתיה ולהגדיר כמות סף שכשתגיעו אליה, תתבצע הזמנת מלאי אוטומטית.

מסעדה שרואה עצמה מתפתחת וגדלה, חייבת מערכת קופה מתמקדת

כל מסעדה אשר רואה את עצמה מתפתחת וגדלה ומגיעה לרווחים יפים, חייבת להצטייד במערכת קופה מתקדמת שתספק עבורה את כל הצרכים תחת מטריה אחת. ניהול מסעדה, במיוחד בשעות לחץ, הוא משימה מורכבת שדורשת שליטה על מספר מחלקות במקביל. הקופה הממוחשבת תהיה לכם לעזר, כעוד מנהל בשטח. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים