5 טרנדים בקידום אתרים אורגני ב-2021

מהם ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים ב-2021 בהשוואה לקידום אתרים בשנים החולפות? איך נראה קידום אתרים ב-2021? מהם הטרנדים הבולטים בעולם ה-SEO השנה? אם ברצונכם לקדם נכון את האתר שלכם בשנת 2021 המשיכו לקרוא!

שנת 2021 טרפה לא פעם את הקלפים אצל מקדמי האתרים בגלל עדכוני הליבה, מעבר לעדכונים הרגילים שחברת גוגל מבצעת באלגוריתם שלה. אמנם, עדכוני הליבה לא חייבים לפגוע בדירוג האתרים שאתם מקדמים, אך ברוב המקרים ניתן לראות עלייה או ירידה בדירוג. בשנת 2021 גוגל משחררת עדכוני ליבה בתכיפות גבוהה יותר, ועלינו כמקדמי אתרים מובילים לעקוב אחר השינויים ולבצע התאמות באתרים.

ב-2021 ניתן להבחין כי התחום משתנה ויש לא מעט שינויים בעבודה ובטכניקות של מקדמי האתרים. יש 5 הבדלים מרכזיים בין קידום אתרים ב-2021 לבין קידום אתרים ב-2020 ובשנים הקודמות, ההבדלים העיקריים, טרם נרחיב עליהם, הם פוקוס על תוכן ארוך, איכותי ועדכני יותר בהשוואה לשנים החולפות, מיקוד בשיפור ה-EAT, בניית מערך קישורים רק מאתרים סמכותיים, התייחסות נכונה לסכימות החדשות בדפי תוצאות החיפוש של גוגל ואופציית חיפוש קולי.

סכימות בגוגל

בשנתיים האחרונות רבים דיברו על נושא הסכימות בגוגל, אך מעטים משתמשים בנתונים מבניים ובסכימות. בשנת 2021 ולאחר עדכוני הליבה האחרונים ניתן להבחין שחברת גוגל מייחסת חשיבות גבוהה יותר לנושא הסכימות. שימוש נכון בסכימות מאפשר למקדמי האתרים להציג תוצאות עשירות יותר בדפי תוצאות החיפוש ולשפר את הדירוג והחשיפה לאתר הלקוח.

כדאי לדעת כי יש מגוון סוגי סכימות, לדוגמה סכימת ארגון הגורמת לאלגוריתם של גוגל להציג מידע עשיר יותר על האתר המקודם, סכימת Sitelinks המציגה תוצאה עשירה על האתר בפני הגולשים, סכימת מוצר המציגה יותר פרטים על המוצר אותו ניתן לרכוש באתר הלקוח, הסכימה מסייעת בקידום מכירות המוצר, בשכנוע הלקוחות הפוטנציאליים וניתן באמצעותה להציג ביקורות, זמינות מלאי, מחיר ומידע נוסף, עוד לפני שהגולש מקליק על האתר ועובר אליו.

כדי להטמיע סכימות באתרים שאתם מקדמים בגוגל ניתן להשתמש בתגיות HTML ושינוי קוד האתר, בפלאגינים וכלים חינמיים או בתשלום, או בכלי של גוגל Structured Data Markup Helper. השימוש בסכימות מקל על עבודת מקדמי האתרים ומבטיח יתרונות רבים בעת קידום האתרים של הלקוחות או האתרים שלכם.

אחת הסכימות היעילות ביותר היא FAQ, כלומר שאלות ותשובות נפוצות. סכימה פופולרית נוספת היא מסוג מדריכים, לדוגמה איך לפתוח סתימה בשירותים או 5 שיטות לניקוי ספה ברמת גן. שתי הסכימות הן נכס דיגיטלי חשוב עבור מקדמי ובעלי אתרים, הסכימה מופיעה בראש דף תוצאות החיפוש של גוגל עם קישור לאתר ממנו גוגל לקח את התוכן המתומצת.

להתמקד במדד ה-EAT

מדד ה-EAT נחשב בעולם ה-SEO לדבר החם הטרנדי ביותר, במיוחד בשנת 2021 לאחר עדכוני הליבה המשמעותיים שגוגל ביצעה. EAT הוא השם המקצועי, אך הלא רשמי, שחברת גוגל בחרה להעניק לתהליך שמבצעים מעריכים אנושיים המשמשים כמעין קבוצת מיקוד לדירוג אתרים על פי קריטריונים שגוגל דורשת. המטרה של קבוצת המעריכים היא לבדוק את תוצאות החיפוש של האלגוריתם ולשפר את הבינה המלאכותית. 

EAT מתאר שלושה תחומים:

  • Expertise – מומחיות בעברית, בגוגל מציינים כי המומחיות של הכותב היא גורם משמעותי לכן רצוי לבחור כותבים בעלי מוניטין ברשת, ואם עובדים עם מספר כותבים יש לוודא כי לכולם יש מדד סמכותיות גבוה.
  • Authoritativeness – סמכותיות בעברית, כלומר מהי רמת הידע והמומחיות של האתר והתכנים המופיעים בו. בגוגל מעוניינים לספק מידע מדויק, אמין ורלוונטי לגולשים המבצעים חיפוש, לכן האלגוריתם בודק את הקישורים החיצוניים וניתן לקבל דירוג גבוה יותר אם האתר המקודם מקושר לאתרים אמינים הנחשבים כסמכותיים בעיני גוגל.
  • Trustworthiness – אמינות בעברית, מדד זה בוחן את חוויית המשתמש והאם הוא רואה באתר כמקור מידע אמין ובטוח. נושא האמון הוא קריטי בקידום אתרים אורגני לכן כדאי לשפר את האבטחה באתר, להתקין תעודת HTTPS, להוסיף מידע על העסק ובעליו ולייצר תכנים איכותיים המספקים ערך לגולשים.

למדד ה-EAT יש קשר ישיר לדירוג האתר, במיוחד כיום לאחר עדכוני הליבה האחרונים בהם גוגל הכניסה את מדדי ה-EAT לאלגוריתם שלה, כמו בעדכון הרפואי. כדי לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות האורגניות גוגל פרסמה כמה טיפים חשובים כמו:

  • עדכון קבוע של התכנים המופיעים באתר, במיוחד באתרים רפואיים ובאתרים העוסקים בתחומים כמו כלכלה ופיננסים, חוק ומשפט, מיסים וכדומה.
  • הפקת תוכן באתרים מדעיים ומקצועיים על ידי מומחים מובילים בתחומם.
  • הפצת מידע אמין, מדויק וסמכותי.

חברת גוגל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים כדי לספק לגולשים שירות איכותי ובטוח, לכן מדד ה-EAT זוכה למקום של כבוד בחברה ובאלגוריתם שלה, ומקדמי אתרים חייבים להקפיד על מקורות מידע סמכותיים ומהימנים, ויש להימנע מתוכן דל באתרים.

קישורים חיצוניים – הבדל משמעותי בשנת 2021

כולם מודעים לחשיבות הקישורים החיצוניים בתהליך קידום אתרים אורגני, הקישורים עדיין נחשבים לכלי יעיל לקידום אתרים, אך לאחר העדכונים השונים באלגוריתם של גוגל חשוב לשים לב לכך שהחברה מעניקה דירוג גבוה רק לקישורים מאתרים סמכותיים ואמינים.

בניית מערך קישורים חיצוניים הפכה לתחום מקצועי העומד בפני עצמו בעולם ה-SEO, ובנייה נכונה של קישורים מאתרים חיצוניים יכולה לסייע מאוד בדירוג גבוה יותר לאתר שאתם מקדמים. לכן, חשוב להקפיד על בחירת אתרים סמכותיים ואיכותיים מהם מוציאים קישור לאתר המקודם, כדאי לגוון באתרים ובנישות אליהם מקשרים את האתר של הלקוח, וחשוב לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק כדי לבנות תמהיל נכון של ביטויים ולשלב אותם בתכנים. 

במערך הקישורים החיצוניים מומלץ לשלב גם קישורים מרשתות חברתיות, מפורומים איכותיים, מאינדקסים של בעלי מקצוע (במיוחד אם מקדמים אתרים של בעלי מקצוע כמו עורכי דין, אדריכלים, רואי חשבון, חשמלאים וכו') ומאתרים פופולריים עם כניסות רבות ותוכן איכותי ומגוון. 

המומחים לקידום אתרים ולבניית קישורים ממליצים להקפיד על הכללים הבאים:

  • מומלץ להכין קובץ אקסל ולהוסיף את כל הקישורים החיצוניים כדי לעקוב אחריהם בקלות.
  • חשוב לנתח ולנטר את הקישורים החיצוניים כל הזמן ולהסיר קישורים פחות רלוונטיים או קישורים הפוגעים בדירוג האתר.
  • מומלץ להשיג קישורים רק מאתרים הנחשבים לסמכותיים בעיני גוגל.
  • חשוב לשלב קישורים מאתרים חיצוניים הקשורים לתחום העיסוק של האתר, לדוגמה קישור חיצוני מאינדקס של בעלי מקצוע בענף הבנייה עבור לקוח כמו קבלן חשמל או אינסטלציה.
  • בניית קישורים לאתרים של ספקים ושותפים עסקיים של הלקוח.
  • כדאי לבדוק את המתחרים ולבחון את הקישורים החיצוניים שלהם, ולאחר העלאת תוכן איכותי לאתר המקודם ניתן לפנות לאתרים אלו כדי להשיג מהם קישורים חזקים ואיכותיים יותר מהמתחרים של הלקוח.

מעבר לקישורים החיצוניים עליכם להשקיע גם בקישורים פנימיים, הן בתפריטי הניווט כדי להבטיח חוויית משתמש טובה ונוחה יותר, והם לצורך קבלת דירוג גבוה מגוגל. הוספת קישורים פנימיים בצורה נכונה יכולה להקפיץ את דירוג האתר בקלות ובמהירות, ושווה לכם לנסות טכניקה זו.

חיפוש קולי

בשנת 2021 יש הרבה יותר חיפושים קוליים, ומקדמי האתרים חייבים להתייחס למגמה חדשה זו ולהטמיע באתר אופציה לחיפוש קולי. חשוב לזכור כי חלק גדול מהגולשים התרגל לאופציית החיפוש הקולי בגלל מכשירים מתקדמים טכנולוגית כמו אלקסה, וגם תחום הפודקאסטים צובר תאוצה והפך לטרנד חם ב-2021. אלו טרנדים ונתונים חשובים שמקדמי האתרים חייבים להתייחס אליהם.

רוב החיפושים הקוליים מבוצעים באמצעות הסמארטפונים, אך אפשר לבצע חיפוש קולי גם בטאבלט ובמחשב הנייד. יש לבצע התאמות נדרשות באתר ובתכנים, בדגש על אופטימיזציה מקומית (לוקלית) ולהטמיע כלי לחיפוש קולי באתר.

כתיבת תוכן לגולש ורק אז לגוגל

בשנים האחרונות מקדמי האתרים העלו תכנים שנכתבו במיוחד לאלגוריתם של גוגל, בדרך כלל תכנים קצרים עד 400 מילה עם צפיפות מסוימת של מילות מפתח. עדכוני הליבה האחרונים של גוגל מחייבים את מקדמי האתרים להשקיע בתכנים איכותיים, מקוריים ובעלי ערך לגולשים, כאשר מילות וביטויי המפתח פחות חשובים. 

כדאי להשקיע בתכנים ארוכים של 800 עד 1,500 מילה, לשלב ביטויי מפתח באופן טבעי ולא מאולץ, להקפיד על כותרת ראשית וכותרות משנה, כדאי לשלב מילת מפתח ראשית בכותרת העליונה, ויש להקפיד על עיצוב התוכן ומראהו.

התוכן בשנת 2021 חייב להיות עשיר, מגוון, בעל ערך ונוח לקריאה. ככל שהתוכן איכותי יותר כך האלגוריתם של גוגל יעניק לו דירוג גבוה יותר,  ומומלץ להכין מדריכים מקצועיים, כתבות עם טיפים וכדומה.

מקדמי אתרים עדיין מסתפקים בתכנים סטנדרטיים שאינם מחדשים דבר לגולשים, והאלגוריתם של גוגל מזהה זאת ומעניק דירוג נמוך לתוכן הרגיל. לכן, חשוב להסביר ללקוחות מהי חשיבות התוכן האותנטי והייחודי. כמו כן, כדאי להוסיף מידע על מחבר התוכן ולהדגיש את המומחיות והניסיון שלו בתחום מאחר וגוגל מעניק דירוג גבוה יותר לדף והגולשים מרגישים בטוחים יותר וסומכים על המידע. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים