תמונת המצב של העסקים הקטנים בארץ: אופטימיות זהירה

במבט מבחוץ, ולמי שלא באמת מחזיק עסק משלו, זה נראה כאילו לבעלי העסקים בארץ קשה מבחינה כלכלית, אבל אם שואלים אותם, מקבלים את התשובה המפתיעה, שהכול הולך להיות ממש בסדר.

סקר "עתיד העסקים הקטנים והבינוניים" שנערך בנובמבר 2017, גילה תמונת מצב מפתיעה לפיה בעלי העסקים הקטנים והבינוניים בארץ טוענים שהם אופטימיים בכל הנוגע למצב הכלכלי העסקי שלהם, בהווה ובטח שבעתיד.

קשה, אבל יהיה בסדר

בעלי עסקים קטנים ובינוניים בארץ מתקשים להתמודד עם אתגרי ניהול עסקים, ולמרות זאת הם מאמינים שבעתיד העסקים שלהם יניבו רווחים יפים, כי הארץ קטנה, הלקוחות נמצאים בכל מקום, ולא קשה להגיע אליהם.

האתגרים המשמעותיים ביותר שבעלי עסקים קטנים ובינוניים בארץ ובעולם מתמודדים איתם היום הם:

  • הגדלת הכנסות.
  • מציאת לקוחות חדשים.
  • שמירה על קו רווחים יציב.
  • מציאת מקורות מימון להרחבת העסק.
  • פיתוח מוצרים.

אלא שלמרות הקשיים, הם מאמינים שאתגרים אלו זמניים, ושגם אם הם לא גומרים את החודש עם הכנסות מטורפות, הם עומדים להצליח, או לפרוץ, ובגדול, למרות שהמציאות, או הנתונים, מצביעים על תמונת מצב קצת אחרת.

בואו נסתכל מקרוב על הנתונים

מציאת לקוחות חדשים. 85% מבעלי העסקים בארץ מאמינים שזה האתגר המשמעותי שלהם, אבל למרות שלקוחות לא זורמים אליהם בהמוניהם, הם מוצאים כל הזמן שיטות חדשות למשיכת לקוחות.

הגדלת מחזור הרווחים. 81% מבעלי העסקים בארץ מתקשים להגדיל את המחזור העסקי שלהם, אבל כל עוד הם מצליחים לשלם חובות או לעמוד בתשלומים לספקים, הם מאמינים שהאתגר הזה לא מאיים עליהם.

מבחינת אתגרי שמירה על רווחיות רצופה של העסק. בארץ, 54% מבעלי העסקים מתקשים לשמור על רווחיות נטולת תנודות, אבל הם מאמינים שככל שהעסק שלהם יגדל, כך יגדלו גם רווחיהם.

אז למרות שבעלי עסקים קטנים ובינוניים בארץ מאמינים שהאתגרים שהם מתמודדים איתם משמעותיים ביותר, הם מאמינים שהם מנהלים עסקים טובים ומאמינים שמצבם הכלכלי ישתפר גם בעתיד. כששואלים אותם, למשל, לגבי תחזיותיהם העסקיות בששת החודשים הקרובים, הצפי שלהם הוא חיובי.

התרומה של הרשתות החברתיות לעסקים קטנים ובינוניים

קחו למשל עסק של אולם אירועים ליד תל אביב, שממקד את עיקר מאמצי הפרסום שלו בסטודנטים שמתחתנים. הכלים הדיגיטליים הזמינים ברשתות החברתיות מאפשרים לבעלי האולם להפוך נתח משמעותי מהלידים שהגיעו, לעסקאות משולמות.

בהתנהלות כזו, של פנייה ישירה אל קהל יעד, לאחר פילוח מדויק של הלקוחות הפוטנציאליים, במקביל לנוכחות רצופה ברשתות החברתיות, בעלי עסקים יכולים לשרוד ולעתים גם להגדיל קצת את עסקיהם.

מחר יהיה טוב יותר

לא משנה מה הם מוכרים או איזה שירותים הם נותנים, בעלי עסקים קטנים ובינוניים בארץ ממקדים את עיקר מאמצי הפרסום והשיווק שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם.

המגע הרצוף עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, הוא שמאפשר להם להשיג, במקרים רבים, תוצאות מכירות משביעות רצון למדי, וזה מה שמתדלק את האופטימיות שלהם ומניע אותם להמציא את עצמם כל הזמן מחדש, כך שהם מאמינים שבעתיד, הלא ממש רחוק, הם יצליחו לפרוץ, ואולי אפילו בגדול.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים