המדריך השלם לאנרגיה סולארית – פשוט וקל להבנה

אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית מקורה בקרינת השמש והיא מהווה תחליף לקרינה האלקטרומגנטית אשר הופכת בסופו של דבר לאנרגיה תרמית או חשמל. בעקבות ההספק החזק של הקרינה הבאה מהשמש יכולה אנרגיה סולארית להפיק לא מעט יתרונות וביניהם גם חלק משמעותי באנרגיה כלל עולמית וזאת גם בזכות שאותה צריכה שנתית לא שונה בהרבה מהספק הקרינה מהשמש. לא מבינים במה מדובר? יש לא מעט יתרונות לשינוי הזה וחלק מזה קשור גם בכדאיות כלכלית שאותה נזכיר במדריך הבא – המדריך השלם לאנרגיה סולארית והשפעתה על אורח החיים השלכם.

ניצול אנרגיה סולארית בחיי היום יום

יש לא מעט שימושים שאפשר לעשות באמצעות אנרגיה סולארית כאשר חלקם מדברים על חימום המים, אידוי כזה או אחר, ייבוש של מזון ואפילו בישול באמצעות תנור שמש. נכון להיום ניתן לראות בלא מעט מקומות בריכות של אידוי וזאת לצרכי הפקת מלחים לרבות ייבוש כביסה. כאמור, באופן הדומה לפועלם של דודי השמש כך גם האנרגיה הזו פועלת ומשמשת גם כמטרה לחימום מים בבית. באמצעות המראות או העדשות והטמפרטורה הגבוהה מגיעה אנרגית השמש, מייצרת טמפרטורה גדולה והתוצאה מתרחשת מעצמה תוך כדי ניצול המשאבים הנכונים לכך.

האם יש דבר כזה אמצעי אגירה של אנרגיה סולארית?  

אנרגיה סולארית הינה אנרגיה שניתן לנצל מיד אבל אפשר לאגור אותה ולהשתמש באנרגיה שלה גם מאוחר יותר בהתאם למה שצריכים בפועל. כאשר מדברים על אמצעי האגירה מדברים על כל מיני דברים החל מסוללות ועד שאיבת מים לגבוה ואפילו אגירות תרמיות הן במצב נוזלי והן במצב מוצק. כפי שהבנתם, יש המון שימושים לעניין אנרגיה סולארית והיא אחראית לכמה וכמה תהליכים שבסופו של דבר יוצרים מקורות אנרגיה שנמצאים בשימוש יותר מתמיד. כמו כן ניתן למצוא אנרגיה סולארית גם באנרגיית הרוח וכן באנרגיה שהיא הידרואלקטרית. כן, אור השמש יודע לעשות את העבודה ומאפשר בקלות להפוך חומרים מסוימים לזמינים ונכונים לניצול.  

אנרגיה סולארית מאז ועד היום

גם בימי קדם היה אפשר להזכיר אנרגיה סולארית וגם אז אבות אבותינו היו מודעים לכך כי לשמש יש לא מעט יכולות חזקות שצריך לנצל. אז אולי אפשר להגיד שלקדמונים לא היה חשמל סולרי ומאידך שלא ביודעין ועם המון חוכמה הצליחו לנצל את הבשורה בכך שראו בשמש מקור לכוח ועוצמה וכך החלו לקחת אותה כמה שיותר רחוק ולייצר שימושים נכונים שהפכו לשם דבר בהמשך. לאורך השנים הבינו לא מעט אנשים מכל התקופות כי השימוש באנרגיה זו לא רק יעיל אלא יכול בנוסף לחסוך לא מעט אנרגיה ועלויות- כאמור מקור לחשמל זול ובעיקר יעיל. נכון להיום יותר ויותר מדינות מכירות בשימוש הזה ונוכח הפוטנציאל הגלום בזה מאשרות יותר ויותר מהן מערכות אנרגיה המושתתות על העניין הסולארי החל מקולטני השמש ועד מערכות ממוקדות לייצור חשמל בצבא, במשרדי ממשלה וכלה גם בשימוש הביתי. מרגע שהבינו בממשלות העולם כי המיצוי של אנרגיה סולארית מקטין בצורה משמעותית נזקים ועלויות ובניהם גם תחנות הכוח שהשתמשו עד היום בפחם או נפט אבל אז נחשפו ליתרונות הפקת חשמל בצורה ידידותית וזולה יותר.

חשמל סולרי במדינת ישראל – איך זה עובד?

מכוני מחקר ומדע מבינים את הפוטנציאל ובו זמנית מבינים פיתוחים המושתתים על מערכת אנרגיה סולארית וקוראים בצורה מאוד ברורה לא רק לחסוך בעלויות אלא גם לייצר סביבה נקייה אקולוגית שתשיג את המטרה אבל בו זמנית לא תפגע באנשים ובהולכים על ארבע. כפי שהבנתם המון מדינות מבינות את הרעיון הזה ומיישמות נוכח חשיבות האנרגיה הידידותית וכן העלויות שכבר לא צריכות לעלות יקר ויודעות לשרת את הכלל באותה הצורה כמו בעבר רק עם פחות זיהום אוויר. אין ספק, אנרגיה סולארית היא אנרגיית השמש והיא מצויה בכל מקום וללא עלות – אז למה לא לנצל את זה כפי שצריך? בשלב הזה כבר לא צריך לשלם יקר, כבר לא צריך להשתמש בגז או פחם ובעיקר לא לפגוע בסביבה נוכח השימוש. כן זה באמת פשוט וזה אפילו מסביר למה יותר ויותר אנשים בוחרים באנרגיה זו כחלק משגרת חייהם. למי שאינו יודע שריפה של דלקים מאובנים משמע גזי חממה העלולים לפגום בסביבה ובבריאותה וכאן נכנסת האנרגיה הסולארית ומבטלת את הבעיה הזו בזכות המרה לקרינה אלקטרומגנטית שכבר הוזכרה כאן ומגיעה מהשמש. נכון להיום אנרגיה סולארית מתחלקת לכמה מצבים, חלק מהאנשים יבחרו בה למטרת ייצור וחלק למטרת ייצור חשמל וחום על ידי תאים פוטו וולטאיים או לחילופין תאים סולאריים שיודעים להמיר את האור לאנרגיה החשמלית בצורה מהירה וישירה.

חשמל סולארי בשוק הפרטי לצד השוק המוסדי

אז בעוד פרץ אנרגיה סולארית פרצה לחיינו בהיבט העסקי של הדבר, שהרי היום יותר ויותר חברות שנכנסו לשוק הזה מציעות מערכים פוטו וולטאים  אשר מטרתם לתת מענה גם לאנשים הפרטיים וזאת לצורך חסכון בחשמל גם בבית. בנוסף יש כל מיני אפשרויות וביניהן גם התקנת שעון חשמל דו כיווני המייצר חשמל ומטרתו להקטין את חשבון החשמל – דבר שנמכר לחברות החשמל עצמן ומשם ישירות אל הצרכן עצמו.

מה הכדאיות של התקנת מערכת סולארית על הגג?  

יש לא מעט כדאיות בהתקנה של מערכת עם אנרגיה סולארית ובתנאי שהיא מותקנת על ידי אנשי מקצוע טובים, טכנאים לרבות מפקחים. בעלי עסקים או אפילו אנשים פרטיים עם צריכת חשמל גבוהה ימצאו לנכון להשתמש בשירות של אנרגיה סולארית כאשר גודל המערכות ישתנה בהתאם לגודל עצמו. לצורך העניין מערכת אנרגיה סולארית בגודל בינוני תדרוש רישיון מתאים להקמת המערכת וכך גם מערכת אנרגיה מסחרית אשר תתאים לבעלי גג גדול מעל 700 מ"ר.

כיצד מקימים מערכת סולרית?

מערכות פוטו וולטאיות יודעות לספק את העבודה והן פופולאריות במיוחד נוכח היכולת להקמת תשואה מכובדת, הקטנת עלויות החשמל ובו זמנית שמירה על איכות הסביבה. שנייה לפני שאתם מתקינים את המערכת חשוב מאוד שהיא אכן תעשה את העבודה ותקפיד על התהליך הנכון שיבטיח בסופו של דבר יעילות של שימוש לאורך שנים. אז לצד כל מיני מהלכים רוב המפעלים והארגונים כבר הבינו שהם לא יכולים להתקדם ולהקים מערכת סולרית שמקורה אנרגיה סולרית טובה ללא תכנון, הקמה ובסופו של דבר התחזוקה הראויה. אז אם אתם רוצים להקים מערכת סולרית יהיה עליכם לבחור קבלן הקמה נכון ולצידו גם אדם שיכול לייעץ טכנית בכל השלבים. כמו כן יש למצוא גורם מממן, לקבל היתרי בנייה, רישום מול חברות חשמל, הקמה, חיבור ובסופו של דבר כפי שציינו – תחזוקה נכונה לאורך כל הדרך. הקמת המערכת תתאים לרוב למי שיש לו שטח מספק לרבות גג פנוי ויש לו היתר בנייה ספציפי למערכות האנרגיה.

מזה מונה נטו ואיך זה קשור לאנרגיה סולרית?

החל משנת 2019 הובהר כי כל עסק או אדם בעל מערכת סולארית יצרוך את החשמל שהוא מייצר בעצמו וכך יקטין את עליות החשמל שלו בזכות התקנת מונה נטו. אז בהנחה שמחירי החשמל עלולים להיות גבוהים מאוד אין ספק כי מונה זה יכול להעיד על המתרחש וכך לצמצם גם נזקי סביבה ובו זמנית גם עלויות שניתן להקטין. בגדול, אנשים שיש להם שימוש גדול בכמויות חשמל "יעופו" על הדבר ואם יש להם מערכות סולארית ספק אם לא תמצאו שם גם מונה נטו.

התקנת מערכות סולארית – דבר שחשוב לדעת לפני ההקמה

במעמד הבדיקה בטרם תתקינו מערכות סולאריות הדבר הראשון שייבדק יהיה עניין הכדאיות הכלכלית כאמור ההתקנה עצמה ביחס ליתרון השימוש של אנרגיה סולארית בסופו של יום. בשלב הבא תעלנה שאלות כמו איזה סוג הסדר מתאים לכם ואיך הוא ישפיע על התשואה אותה תוכלו להשיג. לצד זאת כפי שכבר צוין יידרש מכם לבדוק אודות רישיונות מתאימים לרבות רישוי הקמה והכול אל מול הרשויות הרלוונטיות שקובעות את הדבר. דבר נוסף שייבדק יהיה קשור בתכנון העתידי אודות הגג ומצבו – גלוי או חשוף ובשלב הסופי יעלו נושאים הקשורים לענייני העלות, אפשרויות מימון ועוד. אם אתם צריכים או רוצים  אנרגיה סולארית המושתת על מערכות סולאריות שנבנו בקפידה אל תפסחו על האנשים הייעודים לכך. התנהלו מול גורם אחד, מישהו שאתם סומכים עליו והכי חשוב? יכול ללוות אתכם בראש שקט לאורך כל התהליך.

בסיכום דבר אם תבחרו קבלן שאין לו ניסיון את הנזקים תגלו במשך השנים הן בתוצר הסופי והן בתשואות שתישללנה מכם עקב הבחירה הפחות נכונה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים