האם כדאי לגייס עובדים ללא תואר?

קורס סייבר

בתקופה הנוכחית ובמיוחד בתקופת הקורונה, מגייסים רבים מחפשים את הכישרון הבא. הכישרון הבא, כפי שהרבה מבינים היום, הוא לא בהכרח עם תואר אלא עם כישרון וניסיון. עובדים רבים לא פונים לתואר אלא מחליטים לקחת קורס מקצועי שיכול להקנות להם ידע רב והתמקצעות בעולם הפיתוח.

מציאת עבודה ללא תואר

בעבר, תואר היה דבר נחשק ומאוד קריטי למציאת עבודה אבל כיום זה כבר לא ככה. בתקופה הנוכחית יותר ויותר מגייסים מבינים שכישרון וניסיון של העובד יותר חשובים מתואר כלשהו. כיום אנשים רבים יכולים ללכת לעשות תואר במקצועות בהם לא בהכרח יוכלו למצוא עבודה, או שאין יותר מדי ביקוש. לא חבל על התואר ועל כל ההשקעה, הכסף, והזמן?

יש לקחת בחשבון שתואר זה בהחלט דבר חשוב ותמיד טוב שיהיה תואר במקצוע, גם אם זה לא בהכרח המקצוע שבחרתם. גם בגילאים מאוחרים אנשים נוטים לעשות הסבת מקצוע וזה מובן ולגיטימי לחלוטין. בתקופה הנוכחית ובעיקר בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות, קטנות וגדולות כאחד, מבינות שיש מספיק אנשים מוכשרים שלא עשו תואר, בגיל צעיר או בגיל מבוגר, ושווה להעסיק אותם.

זה שאנשים בחרו לא לעשות תואר לא אומר שהם לא בחרו ללמוד משהו אחר. יש המון קורסים מקצועיים ומקיפים בשוק שיכולים לעשות סדר וללמד את כל החומר. זה כמובן תלוי במידת ההשקעה של התלמיד ועד כמה הוא מאמין בעצמו ובמקצוע בו הוא בחר. אהבה למקצוע היא דבר לא פחות חשוב מתואר או קורס.

האם כדאי לגייס עובד ללא תואר?

חד משמעית כן. למה? כי עובד ללא תואר יכול לעבור הכשרה ולהיות אחד המצליחים בחברה. גם החברות הגדולות ביותר בעולם כמו גוגל או מיקרוסופט הבינו ששווה להכשיר אנשים שלא למדו תואר ויש להם כישרון בתחום.

קבלה לחברות גדולות ובמיוחד לחברות העוסקות בתחום הפיתוח זה לא דבר קל, ודורש הרבה מאוד התמדה, למידה עצמית, מבחנים, ובעיקר אהבה לפיתוח. אם אתם לא אוהבים את עולם הפיתוח כדאי שתפנו למקום אחר כי תחום זה דורש הרבה מאוד השקעה ועבודה. הלמידה בתחום זה לא נגמרת לעולם, ותמיד יש עדכונים ודברים חדשים בהם חובה להשקיע ולהתמיד.

חברות רבות מציעות מסלולי הכשרה למועמדים שיתקבלו אליהם, כשהם עוברים מסלול שנועד להכשיר אותם לתפקיד בפיתוח ישר לתוך קריירה מצליחה בתחום. יש אינספור סיפורי הצלחה של אנשים ללא תואר שעברו מסלול הכשרה, למדו, השקיעו, וכיום נמצאים בעמדות מאוד מאוד גבוהות בחברות מצליחות.

מילת המפתח היא ליישם. ככל שמיישמים כלים, ככה אפשר יותר להשתפר, להתקדם, לקבל ביקורת ובעיקר לצאת אל העולם הגדול וללמוד כמה שאפשר בזמן מאוד קצר. כך מפתחים את המוח, מרחיבים אופקים ומעשירים את הידע בדברים נוספים.

מכיוון שתעשיית ההייטק היא תעשייה מאוד יציבה, במיוחד בתקופת הקורונה, עובדים רבים מתקבלים ללא תואר אלא רק עם ניסיון או אפילו ללא כל ניסיון כלל. כיום אפשר ללמוד קורסים מקצועיים בעולם הפיתוח, המעניקים הכשרה ואפילו תרגול מעשי. קורסים אלו אפילו מכינים את התלמיד לעולם האמיתי, לריאיונות עבודה, והסבה לקריירה. יותר ויותר מגייסים מבינים כיום שזו האופציה הטובה ביותר ואין כל צורך לפסול מועמד ללא תואר אלא בדיוק ההפך.

המאמר נכתב באדיבות צוות המומחים של Naya College.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים