איך לבחור מתנה לעובדת בחופשת לידה?

העובדת המוערכת עליכם יצאה לחופשת לידה ואתם רוצים לפנק אותה עם מתנה במהלך חופשת הלידה. אבל השאלה שמטרידה אתכם בעיקר היא, למי אתם אמורים לקנות את המתנה – לעובדת או לתינוק? וגם אחרי שעניתם על השאלה הזאת, אז מה קונים ואיך בוחרים מתנה לעובדת בחופשת לידה? אם אלו הן בדיוק השאלות שמטרידות אתכם, אתם לגמרי לא לבד. כולנו אוהבים לתת מתנות, אבל לבחור אותן… זה קצת פחות. בשורות הבאות לא נוכל לפתור לכם את העניין עד תום, אבל נוכל לתת לכם קצת השראה, שתשחרר את הפקק ותאפשר לכם לקנות מתנה יפה שתהיו גם מאוד שלמים איתה.

אז למי קונים מתנת לידה? לאם או לתינוק?

האמת היא שבכל הקשור למתנות לידה וחופשות לידה, זה לא כל כך משנה למי קונים את המתנה, לאם או לילד. מה שמשנה הוא את מי משרתת המתנה והתשובה לכך היא תמיד – את האם. זה נשמע אמנם כמו אנקדוטה שולית וחסרת חשיבות אבל כשאתם יוצאים למשימה של בחירת מתנה לעובדת בחופשת לידה אתם בהחלט רוצים להניח את האנקדוטה הזאת בקדמת ראשכם. צרכיו של התינוק בשלב הזה הם מאוד גנריים ואת כולם ממלאת עבורו אימו. מי שנמצאת בתקופה יותר מאתגרת, אפילו קשה, וזקוקה ליותר תשומת לב וסיוע היא דווקא האם וזה בדיוק צריך לבוא לידי ביטוי במתנה שאתם בוחרים. לעניין היותה של היולדת גם העובדת שלכם, זוהי אולי האנקדוטה האמיתית בכל הסיפור ובשלב הזה אתם פשוט רוצים להניח אותה בצד ולהתייחס ליולדת כאל חברה יקרה. ואחרי שאמרנו את כל זה, הנה שלושה טיפים חשובים שיסייעו לכם לבחור את המתנה האידיאלית לעובדת בחופשת לידה:

קודם כל, מה לא קונים?

על אף שמדובר בעובדת שלכם, זה לא המקום להעניק לה שובר קנייה. כרגע היא לא העובדת שלכם, אלא החברה היקרה שלכם ולחברים לא קונים שוברי קנייה. גם זר פרחים, מגש פירות או בונבוניירה, יפים או טעימים ככל שיהיו, הם אינם מועמדים לגיטימיים למתנת לידה (או כמתנה בכלל).

מה אפשר, אבל לא רצוי לקנות?

כמתנת לידה אפשר בהחלט לקנות פריטים פונקציונליים כמו בגדי תינוק, סינר, סט מוצצים, בקבוקי האכלה וכדומה. יחד עם זאת, אלו הם בדיוק הפריטים שבהם דואגת כל יולדת להצטייד מראש ולרוב מתנות לידה מהקטגוריה הזאת, נזנחים עמוק בארון או מועברות הלאה כמתנה ממוחזרת.

והנה מה כן לקנות

המתנה האידיאלית לעובדת בחופשת לידה היא זו שתסייע לה לצלוח את התקופה הקשה שלאחר הלידה. במהלך התקופה הזאת מתמודדת היולדת עם שני קשיים מרכזיים – לטפל בתינוק החדש ולהעביר חודשים שלמים סגורה בביתה באווירה די לחוצה ואפרורית. פריטים שהופכים את הטיפול בתינוק לקל יותר ונעים יותר הם מועמדים מצוינים כמתנת לידה ובכלל זה פח חיתולים עם קסטת שקיות להזנה אוטומטית, מנשא בד נוח לתינוק, ערסל 'נחום-תקום' מעוצב עם מובייל מובנה, מצלמת WiFi שמתחברת לטלפון החכם ומאפשרת מעקב אחרי התינוק בשנתו וכל פטנט אחר שהופך את הטיפול בתינוק לקל יותר, הרבה יותר.

פריטים צבעוניים שמכניסים צבע ומעלים חיוך בתוך האווירה האפרורית והבדידות יכולים גם הם להיות מועמדים מצוינים כמתנת לידה ובכלל זה מעמד צבעוני ומעוצב לחיתולים, סט בובות קטנות לתלייה על מיטת או עגלת התינוק, תמונה ממוסגרת צבעונית ובעלת מסר מעודד – כל אלה יכולים להתאים כמתנה לעובדת בחופשת לידה. את ההערכה המקצועית שלכם כלפיה תוכלו להפגין בכל עת. זה הזמן להפגין את הערכתכם אליה כאדם, כחברה.

המאמר נכתב באדיבות צעצועי מורן.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים