פותחת מכון קוסמטיקה? טיפים חשובים להתחלה

אם בוער בך הצורך להביא לידי ביטוי את היכולות והכישרונות שלך בעולם האסתטיקה והקוסמטיקה ולעשות זאת באמצעות עסק עצמאי רווחי ומצליח, אין שום דבר שיכול או אמור לעצור אותך. יחד עם זאת, פתיחת עסק מהווה אתגר לא קטן, לבטח כאשר מדובר בתחום כל כך תחרותי וכל כך מקצועי כמו ענף הקוסמטיקה. לצד הצורך להגשים את עצמך ולממש את החזון שלך להצלחה, חשוב שאל משימת ההקמה הזאת תיגשי בצורה רציונלית ומחושבת ואולי למורת רוחך, גישה זו לרוב אינה קשורה לעשייה האסתטית שאותה את כל כך אוהבת. אז מה חשוב לדעת ולעשות בתהליך של פתיחת מכון קוסמטיקה? אספנו עבורך מספר טיפים חשובים, שאותם תוכלי למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

קודם כל גישה

הפעלת מכון קוסמטיקה עצמאי, אינה דומה לאיפור וטיפול בעצמך או בחברות בבית. מכון קוסמטיקה הוא עסק לכל דבר ועניין ועליו חלים כללים מאוד קפדניים של מקצועיות, ניהול, אחריות ורווחיות. ברמה הפרקטית, זה אומר שיהיה עלייך להכין את עצמך להתנהלות כוללת וסדר יום שכולל, לא רק את עבודת הקוסמטיקה שאותה את כל כך אוהבת, אלא גם ובעיקר את עבודת ניהול העסק הסיזיפית והמאתגרת שלא קשורה בכלום לקוסמטיקה. התייעצות עם רואה חשבון ומכרים שמנהלים עסק עצמאי, יכולה לסייע לך מאוד להבין לקראת מה את הולכת ולהכין את עצמך בצורה הטובה ביותר.

בניית יכולות מקצועיות

כבעלת מכון קוסמטיקה, עלייך לאחוז בידע מקצועי בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הרבה מעבר למה שמכירה ויודעת כל לקוחה שתגיע לקבל ממך שירות. לשם כך, חשוב ללמוד את המקצוע במסגרת רשמית, להשתתף באופן רציף ומתמשך בקורסים, הכשרות וסדנאות, דרכם תוכלי לרכוש יכולות חדשות, להעשיר את סל השירותים שלך ולהבטיח מקסימום ערך ומקסימום בטיחות ללקוחותייך.

תכנון עסקי

בסופו של דבר, פתיחת מכון קוסמטיקה הוא מהלך עסקי לכל דבר ועניין וככזה, עלייך לתכנן אותו במונחים עסקיים ופיננסיים מקצועיים. כך למשל, עלייך להבין בדיוק מהם המוצרים והשירותים שאת מציעה, מיהן הלקוחות הפוטנציאליות אליהן את פונה, איך את פונה אליהן ומושכת אותן לעסק שלך, מיהם הספקים מהם תרכשי את הציוד והחומרים, מהם היתרונות התחרותיים שלך ביחס לשוק, מהן העלויות הקבועות והמשתנות בניהול העסק וכיצד את מממנת אותן, מהו פוטנציאל ההכנסות והרווח העומד בפנייך ואיך את מממשת אותו במקסימום. כל זה לא ממש קשור לקוסמטיקה ולכן, ליווי של יועץ עסקי יכול במקרים רבים, להיות המפתח להצלחה עבורך.

הקמה מסודרת

בהנחה שיש בידייך תכנית עסקית ואת יודעת בדיוק כיצד צפוי להיראות תהליך ההקמה, זה הזמן לעשייה. השכרת קליניקה או הסבת חדר בבית לטובת קליניקה, רכש של ציוד קבוע ומתכלה, עיצוב המרחב והאווירה, רכש של חומרים, רכש ריהוט כללי ומקצועי. במקביל, יהיה עלייך לפתוח עוסק פטור או מורשה, לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית ולהסדיר את כל הנושא החשבונאי ואת זה מומלץ מאוד לעשות דרך רואה חשבון, שיפטור אותך מכל העניין ויאפשר לך להתמקד בליבת הפעילות של העסק.

לצאת לדרך

כעת את מוכנה לצאת לדרך. יש לך עסק שאותו עלייך לנהל עם המון אחריות חוקית ומקצועית, אבל לא פחות חשוב עם המון תשוקה, אהבה, שמחה והנאה מדרכך החדשה.

המאמר נכתב באדיבות GIGI.
https://gigi.co.il/

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים