התנהלות נכונה בהליך פשיטת רגל

הליכי פשיטת רגל עלולים להיות קשים לביצוע, אך חשוב להקפיד על התנהלות מתאימה.

הליך פשיטת רגל יכול להיות הליך קשה ומסובך. חשוב להקפיד על יחס מקצועי ומכבד בעת מגע עם הנושים, החייבים, עורכי הדין או כל צד אחר המעורב בהליך.

מהי פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא הליך משפטי של פירוק נכסיו של אדם לצורך החזר נושים. אדם שיש לו חובות אינו יכול לשלם אותם ולכן הוא מכריז על פשיטת רגל ובית המשפט בוחן את מצבו הכלכלי. ברגע שבית המשפט יבין שהם חדלי פירעון (כלומר אין מספיק כסף כדי לשלם את החובות), הם עשויים להסכים לשחרר אותם מחלק או מכולם מהחובות שלהם.

ישנם סוגים רבים ושונים של הליכים בבית המשפט, והציבור לא תמיד מוזמן להשתתף. כמה דוגמאות להליכים שבדרך כלל אינם כוללים נוכחות ציבורית כוללות הליכי פשיטת רגל, דיונים למשמורת ילדים וכמה סוגים תיקים אזרחיים.

הליך פשיטת רגל יכול להיות חלק מצער והכרחי מהחיים עבור אנשים מסוימים. אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור בעת ביצוע ההליכים הללו הוא להישאר מודעים לחובות שלך ולהימנע מכל התנהגות בלתי הולמת שעלולה לגרום לסיבוכים משפטיים נוספים.

יש הרבה תפיסות שגויות לגבי הליכי פשיטת רגל. לעתים קרובות אנשים חושבים שזה יגרום לאובדן כל הרכוש או הנכסים שלהם, או שיאסרו עליהם לצמיתות נטילת הלוואות חדשות. למעשה, הליכי פשיטת רגל יכולים לעזור להם לחזור למסלול הפיננסי, ואין לו כל השפעה על ניקוד האשראי שלהם.

קשיים כלכליים עלולים להיות מכריעים עבור אנשים רבים ולעתים קרובות עלולים להוביל להליכי פשיטת רגל. חשוב שהצד המבקש לפשיטת הרגל ימלא אחר ההנחיות שנקבעו על ידי בית המשפט, אחרת הוא עלול לסכן את זכאותם לקבל הפטר מחובותיהם.

בראש ובראשונה, במהלך ההליכים הללו, אנשים לא צריכים להיכנס שוב לחובות. זה רק יגרום להם ליותר בעיות ממה שהם כבר חווים. כמו כן, עליהם להימנע מביצוע כל סוג של השקעה שתוביל להכנסה או נכסים עתידיים לעצמם או לאחרים – זה כולל מתן נכסים או מתן אשראי. כמו כן, עליהם להימנע מכל עסקאות הקשורות לנדל"ן או מכוניות.

הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי מורכב. לא תמיד קל לקבוע מה קורה במקרה של פשיטת רגל. סעיף זה דן בהתנהלות הראויה במהלך הליכים אלה.

לצורך קיום אסיפת נושים נדרש צו בית משפט. בפגישות אלו יציג הבנק או נושה אחר מידע על עסקיו ועניניו הכספיים של החייב ולאחר מכן יזמין את הנושים לשאול שאלות לגבי מידע זה. דיונים אלה עשויים להידחות ללא קבלת החלטה אם אין טעם לקבל כזו עד שיהיו יותר עובדות זמינות.

בארצות הברית, הליכי פשיטת רגל כפופים לחוק הפדרלי. במדינות אחרות, הליכי פשיטת רגל עשויים להיות כפופים לחוקים המקומיים.

חברה במצוקה כלכלית עשויה להגיש בקשה לפשיטת רגל כדי שנאמן תאגיד ישתלט על נכסיה ויארגן מחדש את חובותיה במסגרת תוכנית שאושרה על ידי בית המשפט.

פשיטת רגל היא באופן מסורתי המוצא האחרון עבור אנשים המתמודדים עם חובות עצומים. ישנם שלבים רבים המעורבים בתהליך כמו הגשת בקשה ראשונית, עיון במסמכים פיננסיים וקבלת אישור מבית המשפט. זה יכול להיות מועיל לאנשים שמתקשים כלכלית מכיוון שזה יכול לאפשר להם לנהל טוב יותר את כספם ולחזור למסלול הרבה יותר מהר.

אנשים או חברות עשויים לבקש הגנה מהנושים שלהם במקרה של הליכי פשיטת רגל. החייב אינו אחראי עוד להחזיר את כל חובו לאחר הגשת הניירת המתאימה לרשויות הרלוונטיות.

הליך פשיטת רגל מתבצע לרוב על ידי סיוע של עורך המתמחה בתחום זה

הליכי פשיטת רגל הם דרך חוקית ליחידים או לחברות לברוח מהחוב שלהם. על מנת להיות זכאי להגנה זו, על החייב להגיש את הניירת המתאימה לרשויות המתאימות.

עורך דין המתמחה בפשיטת רגל הוא אדם המוסמך לספק ייעוץ משפטי למי שחווה קשיים כלכליים, לרוב הקשורים לפשיטת רגל.

אדם עלול למצוא את עצמו במצב זה כאשר הוא אינו מסוגל לבצע תשלומים על חובותיו או אינו מסוגל לבצע תשלומים על חובותיו במשך תקופה ממושכת.

אף אחד לא ירצה להיות במצב הזה, אבל יש מקרים שבהם אנשים לא יכולים להימנע מזה.

במקרים אלו חשוב לאתר עורך דין העוסק בתחום. עוד דגש חשוב בבחירת העורך דין המתאים היא איזור הפעילות של אותו עורך דין, על מנת שהכל יילך באופן רציף חשוב שהעורך דין יהיה פעיל באיזור המיגורים שלכם (היכן שמתקיימים הדיונים) לדוגמא: כדאי לשקול לחפש עורך דין בבאר שבע במידה ושם אתם מתגוררים.

ולסיכום

עורך דין המתמחה בפשיטת רגל יכול לעזור לך להגיש בקשה לפשיטת רגל או להפטר מהחוב שלך. עורך דין המתמחה בפשיטת רגל גם מבטיח שכל הדרישות הנדרשות מתקיימות כדי שתוכל למנוע סיבוכים עם ציון האשראי העתידי שלך.

למידע נוסף כנסו ל http://www.vlk-law.co.il/

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים