שילוב של נוער עם עבר עברייני בעסקים קטנים – טיפים למעסיקים

עובדים צעירים

המודעות לצורך בשילוב של אנשים משכבות חלשות בתוך הקהילה, הלכה וגברה בשנים האחרונות ונוצרה עלייה מבורכת בהעסקת אנשים עם מוגבלויות, בני מיעוטים ואף נוער עם עבר עברייני בתוך ארגונים שונים. הקבוצה האחרונה בדוגמה זו הינם למעשה עובדים שיש בעצם העסקתם סיכון מסוים, בפרט כשמדובר על עסקים קטנים שאין להם עוגן כלכלי יציב מספיק. על ידי מתן כלים מתאימים למעסיקים, אפשר לקדם העסקה של בני נוער בכלל וכאלה עם עבר מאתגר בפרט, תוך הפקת המיטב מעובדים צעירים אלו וקידום המכירות בעסק בזכותם.

היתרונות והחסרונות שבהעסקת בני נוער בעסק קטן

אין ספק כי עבריינות נוער עלולה להיות גורם מרתיע בפני מנהל, אשר זקוק לעובדים חדשים ואינו רוצה "להכניס ראש בריא למיטה חולה". אם זהו בעל עסק קטן כמו חנות מכולת, דוכן משקאות או עסק של אופנה מקומית, על אחת כמה וכמה: הפחד ממעשי פשיעה שהתבצעו בעבר על ידי המועמד לעבודה, יכשיל כמעט בוודאות את כל הניסיונות שלו לשקם את חייו. חשוב להבין כי דווקא למועמד שכזה יש פוטנציאל אדיר שניתן למנף אותו בצורה אפקטיבית ביותר לטובת העסק, למרות החשש הטבעי של המעסיק, שבוודאי יחשוב על היתרון האדיר של המוטיבציה הגלומה בצעיר שכזה אך גם יחשוש משלושה דברים עיקריים:

  1. פחד כי נוער עם עבר עברייני עלול לחזור על מעשיו ולמוטט את העסק כלכלית.
  2. מחסור בכלים להתמודדות עם החיים וממה שעבודה אמיתית דורשת ומכאן – הדרך לפרישה מהירה מהתפקיד, זוטר ככל שיהיה, עלולה להיות מהירה מאוד.
  3. זלזול או "נפנוף" של כל רצון של המעסיק ללמד את העובד הצעיר את המלאכה עליה הוא מופקד.

מעסיק שיש בו את החזון לאפשר לבני נוער שהגיעו ממקומות קשים ומרקע בעייתי לשקם את עצמם בזכות העבודה בעסק שלו, כדאי שיקבל בעצמו את הכלים לבצע את שתי המטלות העיקריות שיהיו לו אם וכאשר יבחר להעסיק נוער שכזה והן: ניהול עבודה ללא משוא פנים, במקביל למתן קרקע יציבה ותמיכה נפשית לצורך מיצוי אמיתי של היכולות והתגברות על הקושי.

כיצד העסקת צעירים בעלי עבר עברייני יכולה לסייע בשיקום שלהם?

השתלבות מוצלחת של נוער עם עבר עברייני בתוך עסקים קטנים יכולה להיות נקודת זינוק אדירה עבורם, במיוחד כיוון שבמקומות כאלה – שאינם ארגונים גדולים הממוקמים במשרדי ענק – המעביד "רואה" את העובד שלו בצורה הטובה והקרובה ביותר. העסקה מהסוג הזה יוצרת קרבה ומאפשרת טוויית רשת תמיכה מתאימה בכל ההיבטים. מדובר בלא פחות מהזדמנות פז עבור שני הצדדים: המעסיק מרוויח עובד ש"רעב" להצלחה ומעוניין להוכיח את עצמו ואת האופן שבו הוא שם את העבר הבעייתי שלו מאחוריו, במקביל לכך שהעובד רוכש את אמונו של מנהל בעל השפעה, מתפרנס בכבוד ויוצר לעצמו תעסוקה ולעיתים אפילו התחלה של קריירה ובכל מקרה תהליך השיקום שלו מקבל דחיפה חשובה מאין כמותה.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים