בחירת עסק מקצועי – סופר חשוב בכל תחום

לא משנה מה השירות שאתם רוצים להזמין או המוצר שאתם רוצים לקנות, לרמת המקצועיות של העסק ממנו אתם מזמינים את השירות או המוצר תהיה השפעה ישירה על רמת שביעות הרצון שלכם מהתמורה שקיבלתם. ככלל, בחירת עסק מקצועי היא משימה מאוד פשוטה בסוגים מסוימים של מוצרים ושירותים ומשימה כמעט בלתי אפשרית בסוגים אחרים. בשורות הבאות נפרט בפניכם מספר אינדיקציות שיכולות לתרום לכם בהבנה האם עומד מולכם עסק מקצועי אם לאו.

מתי אפשר להגדיר עסק כמקצועי?

ובכן, עסק מקצועי הוא עסק שעונה על שני קריטריונים מרכזיים: הוא מבין את הלקוחות שלו ומכבד אותם והוא מבין גם את מטרותיו העסקיות ופועל להשגתן. עסק שלא עומד באף אחד משני הקריטריונים לבטח לא יכול להיחשב כמקצועי ולאורך זמן הוא צפוי להיסגר או להתקיים בדוחק. מבחינתכם זה אומר שיש לכם בסיס בכדי לבחון את הרמה המקצועית של העסק מולו אתם רוצים לעבוד ולהלן מספר אינדיקציות שיסייעו לכם בכך.

סל שירותים ומוצרים

עד כמה רחב סל השירותים של עסק שמוכר מוצרים ועד כמה רחב סל המוצרים של עסק שמוכר שירותים? וזו לא טעות. עסק של מוצרים אמור לספק שירותים שונים בכדי להוכיח שהוא מכבד ומבין את לקוחותיו. זה יכול להיות שירות משלוחים, שירות ייעוץ להתאמה אישית, שירות הובלה, שירות תמיכה מקצועית וכן הלאה. עסק שמספק שירותים יכול גם למכור מוצרים שיכולים לסייע ללקוחותיו למצות את השירותים שלו בצורה אפקטיבית יותר. שני אלה יכולים להצביע על רמת המקצועיות של העסק וקל גם מאוד לבחון אותם באתר האינטרנט של העסק.

התנהלות אותנטית

אם כל המוצרים בעסק הם בהנחה, אם העסק משתמש במסרים שיווקיים שאין בהם היגיון, אם העסק מעניק הנחות ללא פרופורציה, אם העסק מבטיח ללקוח יותר ממה שסביר שיבטיח – כל אלה יכולים להצביע על התנהלות שהיא לא אותנטית ושמסתירה חוסר מקצועיות. עסק מקצועי יתנהל תמיד תוך כיבוד הלקוחות שלו, כיבוד האינטליגנציה שלהם וכיבוד המטרה לסייע להם למלא את צרכיהם.

עסק מרוויח

לבסוף, עסק מקצועי הוא גם עסק שיודע לדאוג לעצמו ולעשות את מה שנדרש בכדי להרוויח. אם העסק לא מוכן להתפשר על המחיר זה לא דווקא סיבה לא לקנות אצלו. אם עסק לא מבטיח לכם את מה שאחר הבטיח לכם, זה לא אומר שהוא פחות מקצועי. למעשה זה מצביע בדיוק על ההיפך.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים