כיצד לטפח את עצמך גם בתקופת החורף?

טיפוח גוף חשוב במהלך כל השנה, אך יש להתאים את הטיפול בהתאם לעונה. החורף הגיע, ויחד איתו הגשמים, טמפרטורות נמוכות, מזג אוויר סוער ואוויר יבש אשר מזמנים מפגעים מקומיים בעור הגוף והפנים. דווקא בעונה הקרה שגרת טיפוח הכרחית מתמיד. 

כפות הידיים

האוויר הקר מביא איתו יובש, לכן יש להימנע מחשיפת העור למזג אוויר קיצוני של רוחות וקור. בנוסף, שימוש יתר מגופי חימום, מזגן או מפזרי חום עלול לגרום ליובש. מזג האוויר גורם לעור להיות יבש, אדמומי, סדוק, אבל ניתן לטפל בתופעות. 

ניתן לטפל בחספוס, חוסר גמישות וברק הנגרמים מיובש על ידי קרם לחות מזין כמו: וולדה סקין פוד, קרם אורגני שמפחית את תחושת הגירוי בעור. קרם זה מתאים גם לאזור הפנים והגוף, אפילו לאזורים היבשים ביותר כמו: מרפקים, ברכיים וכפות רגליים. 

עור הפנים

רובנו חושבות שלא צריך לדאוג מהשמש, כי היא פחות חזקה- אז זהו שלא! גם בחורף יש שמש, אומנם קוראים לה "שמש שקרנית", אבל הקרינה היא אותה קרינה כמו בקיץ. לכן, כדאי להמשיך להשתמש בקרם עם מקדם הגנה SPF. 

בתקופה הזאת, כאשר לא חם ולא לח, והעור צמא ללחות מומלץ להשתמש בקרם פנים שמזין אותו. 

חשוב להקפיד על רחיצת הפנים בסבון ייעודי המתאים לסוג העור, אך לא יותר מפעמיים ביום. כמו כן, עדיף סבון פנים עדין ונטול אלכוהול, ובמקום סבון גוף העדיפי אל סבון או שמן רחצה.

בנוסף, יש להשתמש במסכות עשירות בלחות, המזינות את העור ברכיבים חיוניים המסייעים לגמישות ולריכוך העור.

חשוב לזכור כי גם העיניים והשפתיים זקוקות אף הן לטיפול בעונה זו.

כפות הרגליים

הן עובדות קשה כל השנה, בחודשי הקיץ נשרפות מהחום של חול ים, מזיעות בלי סוף ובחורף נסגרות בתוך מגף, נהיות יבשות מתמיד. אפשר לפנק אותן על ידי הסרת העור היבש בבית ולשמר את העור רך ונעים על ידי קרם שומני במיוחד ועשיר בלחות המיועד לכפות הרגליים כמו וולדה סקין פוד, עבור עור יבש במיוחד. 

גוף

בניגוד למה שנהוג לחשוב- כי הרטבת הגוף והשיער תסייע להגברת הלחות- חשיפה ארוכה למים גורמת לייבוש של העור והקרקפת. לכן מומלץ להימנע ממקלחות ארוכות ולהשתמש בתכשירי רחצה המכילים לחות על פני סבון שאינו מכיל לחות. בנוסף, יש להקפיד על שימוש במים פושרים ונעימים. למרות שקצת קר יותר, תנסו להמעיט בשימוש במים חמים מדי באמבטיה ובמקלחת.

השלימו את פעולת הרחצה עם מריחת קרם גוף איכותי כדי להזין את העור ולמנוע יובש. מומלץ להשתמש בתכשירים ייעודיים לכל אזורי הגוף בהתאם לסוג העור, ולמרוח פעמיים ביום. 

בחורף אנחנו מרגישים פחות צמאים, כתוצאה אנחנו שותים פחות והעור סופג (או יותר נכון לא סופג) את הנזקים. שתיית מים מבוקרת מעניקה לחות לעור הגוף ואף לשיער. הקפידו על שתיית מים בכמות מספקת כל יום מחדש. 

שיער

לא רק הקרקפת, אלא גם השיער מתמודד עם תנאי מזג האוויר החורפיים של רוחות עזות, חשמל סטטי ויובש, שגורמים לו להתייבש. כדאי להוסיף לשגרת הטיפוח, אחת לשבוע, מסכה לשיער.

מומלץ להשאיר לכמה דקות כדי לקבל שיער מלא לחות, גמישות וברק.

צריך להתייחס ל- טיפוח בחורף לא כאל משימה, אלא כאל רצף פינוקים שהגוף צריך נואשות וכך תוכלו ליהנות מכל רגע בחורף הזה. 

המאמר נכתב ע״י  יוקאר פארם אונליין

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים