מה חשוב לבדוק לגבי חברת הפצה?

בעולם העסקי והכה דינמי, לביצוע משימות בזמן קצר יש משמעות רבה וכמובן בפן הכלכלי. כאן נכנסות לתמונה חברות ההפצה. משמעותן בעולם העסקי הולכת וגדלה ולכן חשוב לעשות שימוש בחברת הפצה מהימנה ומקצועית. 

ניתן להתרשם כמובן מחברות הפצה רבות המציעות שירותיהן הן בישראל והן בחו"ל. ישנם מספר נושאים שחשוב וכדאי לבדוק בטרם נבחר לעבוד עם חברת הפצה שתתאים לנו.

מפיץ רגיל אל בלעדי?

בחיפוש אחר חברת הפצה ניתקל בשאלה האם כדאי לבחור במפיץ בלעדי או מפיץ רגיל? 

מפיץ בלעדי יקבל מאיתנו בלעדיות על הפצת המוצר, כשלרוב יהיה מדובר במפיץ מורשה אשר מכיר את התחום מקרוב. עם זאת, חשוב להגביל את הבלעדיות בהפצת המוצר אך ורק לתקופה מוגדרת ולא ארוכה, שאותה ניתן להגדיר כתקופת התאקלמות כדי להימנע ממגבלות עתידיות אם אותו מפיץ מתקשה להפיץ את המוצרים לשווקים אותם סימנתם כיעדים משמעותיים. 

האפשרות של מפיצים רגילים נוגעת ליכולתו של המפיץ לעבוד מול מספר ספקים במקביל, כשבדרך כלל יהיה מדובר במפיץ בעל ניסיון שלו קשרים רבים אותם יצר עם השנים ויכולת ניהול גבוהה של מספר ערוצי הפצה במקביל. 

חברה הפצה באזורים להם אתם שואפים

לאחר שבחנתם עם אנשי שיווק ופרסום של החברה היכן תרצו להפיץ את המוצרים שלכם? יש כמובן הצורך לפעול והתחיל להפיצם הלכה למעשה באותם אזורים. חפשו חברות ההפצה אשר יוכלו להפיץ את המוצרים בהתאם לאזורים אותם סימנתם.

במקרים ובהם מדובר בהפצת המוצרים למספר רב של מדינות ואזורים בעולם יתכן ותזדקקו לשירות של מספר חברות הפצה אשר להן התמחות באזורים אלו. התמחות של כל חברת הפצה בה בחרתם תאפשר שימת דגש למאפיינים הייחודיים בכל אזור. 

כמו כן, העבודה מול מספר חברות הפצה שונות במקביל תדרוש מכם להקים מספר מחלקות ולגייס אנשי צוות נוספים. הדבר עלול להביא להוצאות רבות בשל גיוס כוח אדם נוסף. מנגד, השקעה זו יכולה להניב פרי בכך שתוכלו עם הזמן למצות את המרב בכל אזור גאוגרפי בו תפעלו באמצעות זרועותיהן הארוכות של חברות ההפצה. 

חברו את המפיצים לערכי החברה שלכם

זכרו שהמפיצים מהווים קול ושירות תחת המטרייה שלכם. חשוב מאוד לבחור בחברת הפצה אשר שואפת מצידה להכיר את ערכי החברה והתרבות הארגונית שלכם ויפעלו בהתאם לה. 

על מנת לשמר את התנהלות המפיצים תחת ערכי החברה, חשוב כמובן ליידע אותם תדיר אודות שינויים בחברה הנוגעים אליהם וזאת באמצעות ניוזלטר הנשלח אליהם מדי רבעון או בהתאם לתדירות השינויים בחברה.

חיבור המפיצים אל ערכי החברה יאפשר להם להכיר בצורה עמוקה יותר עבור מי ומה הם עובדים ומהי תרומתם המכריעה בתוך מערך השיווק? דבר שבהחלט יתרום לחברת הפצה מקצועית ומהימנה מוטיבציה נוספת לפעול למענכם בצורה מקצועית עוד יותר. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים