כיצד מערכת CRM יכולה לסייע לעסקים קטנים?

חשבתם שאסטרטגיית ניהול קשרי לקוחות שמורה אך ורק לחברות גדולות? מוטב שתחשבו שוב. CRM או בשמו המלא – Customer Relationship Management (מערכת ניהול קשרי לקוחות), הינה מערכת החיונית לכל עסק קטן שרוצה לשגשג ועבור כל עסק גדול שרוצה לשמר את הישגיו ואף להתעצם.

לקוחות – המרכז הכלכלי של כל עסק

שום עסק, ואין זה משנה כלל מה גודלו, לא יכול להרשות לעצמו להתעלם מניהול קשרי לקוחותיו. חטא קדמון שגם החברות הגדולות עושות לעתים, הוא לתעד את רישום קשרי הלקוחות על גבי גיליונות אלקטרוניים דוגמת אקסל או במייל. למרבה הצער, בדרכים אלו המידע איננו נשמר כראוי, אט אט נוצר בלגן ובסופו של יום הלקוחות ובעיקר אתם כעסק, הם המפסידים הגדולים.

בנימה זו, עסקים קטנים באשר הם, להלן ריכזנו עבורכם מספר יתרונות מובהקים של מערכות CRM עליהם כדאי לתת את הדעת, ושיכולים לתרום לעסק שלכם הן מבחינת שגשוג והן מבחינת ייעול פנימי.

הכירו את הלקוחות שלכם

דעו מי הם האנשים שמקבלים מכם שירות או שרוכשים מכם מוצרים. האם אתם יודעים להצביע באיזו תדירות הם זקוקים לשירות? מה הן ההעדפות שלהם? הרצונות שלהם? עם תיעוד מדויק ומסודר של מערכת CRM מקצועית, תוכלו לתעד את המידע אודות הלקוחות ולקבל גישה להיסטוריית הרכישות שלהם כמו גם המגמה לקבלת שירות לקוחות.

זהו מידע חשוב שיכול לספק לכם תובנות באשר לפיתוחים עסקיים חדשים ומוצרים נוספים שעשויים לעניין קהלים פוטנציאליים נוספים.

סנכרנו בין האגפים השונים

העובדה שמערכות CRM מאגדות את כל המידע תחת קורת גג אחת, איננה מסייעת לנו רק בשימור המידע ובניתוחו, אלא גם בהעברתו בין גורמים מטפלים שונים. אם אתם כבעלי עסק הצלחתם לסגור לקוח חדש, הרי שתרצו להזין אותו במערכת ולהעבירו למחלקת שירות הלקוחות.

לחילופין, אם מערכת שירות הלקוחות שמה לב כי הלקוח מציג סימנים של חוסר שביעות רצון, הרי שהיא יכולה להעביר את המידע באותה המערכת אל עבר מחלקת שימור הלקוחות.

בדקו את יעילות השיווק שלכם

מרבית הסיכויים שכמו עסקים קטנים רבים נוספים, גם אתם משווקים את העסק שלכם ברשת. אז האם נכון יהיה לקבוע שהקידום ברשתות החברתיות עובד טוב יותר מהקידום במנועי החיפוש? אחת הדרכים היעילות לדעת זאת, היא באמצעות סנכרון קבלת הלידים הישר אל תוך מערכת ה-CRM.

ניתן להפריד בין מקורות הכניסה השונים, ואט אט להצביע על אופיין של הפניות האיכותיות ביותר ומקורות ההגעה שמהם מגיעים הלקוחות הפוטנציאליים שנוטים לסגור עסקה.

קבלו מבט-על על נתוני העסק

במערכות CRM רבות, ניתן גם לסנכרן בין האגף החשבונאי ליתר אגפי החברה לרבות מכירות וניהול לקוחות. זוהי דרך נהדרת לוודא מי הם הלקוחות שמשלמים בזמן, מה הוא תזרים המזומנים הקיים, ואם העסק נמצא ברווחיות או שמא יש להניף דגל אדום ולנקוט בצעדים כאלו ואחרים.

אז נכון שהלקוחות הם הבסיס הכלכלי, אך מהרגע שקלטנו את הלקוח, יש לנו מגוון רחב של היבטים עליהם יש לתת את הדעת ושמערכת שכזו יכולה לענות עליהם.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים