כיצד ניתן לאתר חשבונות בנק בארץ ובעולם?

רשומות הבנק והחשבונות הפיננסיים, בארץ ובעולם, נחשבים לאחת הרשומות האישיות המוגנות ביותר. רשומות הבריאות, למשל, שגם הן מוגנות על פי החוק, קלות יותר לגילוי ולהתבוננות מאשר האפשרות להתבונן בחשבון הבנק של מישהו.

האם חוקר פרטי יכול לאתר חשבון בנק?

חוקרים פרטיים הגונים יגידו לכם, שהדרך הפשוטה ביותר להשגת מידע על חשבון בנק של מישהו, היא באמצעות הסכמת בעל החשבון. הדרכים האחרות היחידות לגשת למידע הכספי של אדם אחר, אפשריות באמצעות צו בית המשפט, זימון או צו חיפוש.

החוק מיישם תקנות אלה על כוחות אכיפת החוק, אבל אותם כללים חלים גם על מוסדות פיננסיים ועל כל שאר האנשים הפרטיים.

טכניקות חקירה מסורתיות כמו ראיונות או חיפוש ברשומות ציבוריות, עשויות להצביע על האפשרות לקיומם של חשבונות פיננסיים ספציפיים שאתם מבקשים לאתר, אבל כדי לקבל גישה לרישומי החשבון בפועל, תידרשו לקבל את ההסכמה או את צו בית המשפט.

מה באשר לחיפוש במסדי נתונים?

אפשר להשתמש בשירותיו של חוקר פרטי, המשתמש במגוון מאגרי מידע של קניינים שונים, כדי:

  • לבצע בדיקות רקע
  • לסייע בחיפוש אחר נעדרים
  • או לבצע משימות תחקיר אחרות

בעוד שיש חוקרים פרטיים הטוענים שיש להם גישה לרישומי חשבונות הבנק, האמת היא שלא קיים מסד נתונים המפרט את פרטי חשבונות הבנק של אדם זה או אחר.

כיצד מקבל החוקר הפרטי מידע על חשבון בנק?

חוקרים פרטיים שעובדים קשה, יכולים להיות בני מזל ולמצוא דפי בנק ישנים, תוך כדי חפירה בפחי האשפה של האדם שהם חוקרים. יש חוקרים פרטיים שמוכנים להשתמש גם באמצעים לא חוקיים.

שתי הדרכים הנפוצות ביותר שמשמשות את החוקרים הפרטיים להשגת רשומות בנק או מידע על חשבונות בנק, הם:

  • באמצעות מקור בענף הבנקאות
  • באמצעות אמתלת שווא – כלומר, קבלת המידע האישי באמצעות תואנות כוזבות

השימוש בתואנת שווא כדי לקבל מידע כספי על אדם אחר, מסכן את המבקש בהטלת עונשים עבור קבלת מידע על צד שלישי באמצעות תואנת שווא או רמאות.

מציאת רישומי בנק היא כשלעצמה משימה קשה. חוקר פרטי חכם יכול למצוא רמזים המצביעים על מידע פיננסי נסתר, אבל כדי לקבל גישה, הוא נדרש לקבל את הסכמת בית המשפט או לקבל צו מבית המשפט.

מתי ואיך אפשר לקבל מידע על חשבונות בנק?

אפשר לקבל מידע על חשבונות הבנק, כאשר בידיו של החוקר הפרטי כבר יש רמזים לחשבונות בנק אלה, אם לפי רשומות ציבוריות או שהוא אוחז בתיעוד כספי.

לדוגמה:

  • חיפוש ברישומי בית המשפט עשוי לחשוף תיקים בהם עסק אותו אדם, שהחוקר הפרטי מחפש את חשבונות הבנק הנסתרים שלו.
  • סקירה מדוקדקת של מסמכי בית המשפט עשויה להצביע על חשבונות בנק או על נכסים אחרים של אותו אדם.
  • ניתוח מפורט של רישומי הבנק שכבר קיימים בידיו של החוקר הפרטי, עשויים לרמוז על קיומם של נכסים או חשבונות בנק אחרים של אותו אדם.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים