כמה עולה גישור גירושין?

אין כמעט בני זוג המעוניינים להתגרש, שלא היו שמחים לו ניתן היה פשוט להכות באצבע צרדה ולהגיע תוך שנייה אחת ל"יום שאחרי". אך בחיים אין טריקים של עריכה, תהליך הגירושין לנצח ייקח לא מעט זמן ולמרבה הצער גם לא מעט כסף. באותה נשימה ניתן גם להזכיר את המשאבים הרגשיים ואת כוחות הנפש שהתהליך עשוי לגבות.

אם כך לפני שנרחיב אודות העלות של תהליך גישור גירושין, חשוב לציין נקודה קטנה אך חשובה מאין כמוה: בין אם מדובר בעלות הרגשית, בעלות הבאה לידי ביטוי בהשקעה של זמן או בעלות הכספית – ברוב המוחלט של המקרים וכמעט ללא יוצא מן הכלל, העלות של הליך הגישור תהיה נמוכה משמעותית מעלויות ההליך שמתנהל בין כותלי בית המשפט בתיווך של עורכי דין. הליך הגישור תמיד יהיה מהיר יותר, נעים יותר וללא ספק זול יותר בהשוואה להליך הסטנדרטי, המתיש והמסורבל. במאמר שלפניכם נפרט אודות העלות הכספית של גישור גירושין באופן ספציפי.    

ארוך יותר, מורכב יותר, יקר יותר

בדרך כלל שיטת התשלום מבוססת על מספר שעות העבודה של המגשר, כשהתשלום מתבצע עבור כל שעה בנפרד. כיוון שכל תהליך גירושין דורש כמות שונה של שעות עבודה, הרי שעבור כל תהליך ייגבה סכום שונה.

לפי הנהלת בתי המשפט, המחיר המומלץ עבור שעת עבודה של מגשר עומד על 800 שקלים לשעה (לא כולל מע"מ), כשבשטח ניתן לראות מחירים הנעים בין 1000-700 שקלים לשעה. לרוב ניתן יהיה לסיים את התהליך בפחות מ-15 פגישות. לפיכך לרוב עבור שעות העבודה של המגשר יהיה צורך להשקיע פחות מ-20,000 שקלים (כל אחד מבני הזוג יצטרך לשלם רק מחצית מהסכום).

יש רק לקחת בחשבון שככול שהמחלוקות עמוקות יותר ומצב העניינים מורכב יותר, כך התהליך צפוי להימשך זמן רב יותר ולכלול מספר רב יותר של פגישות. לחילופין ככול שהתהליך יסתיים במהירות גבוהה יותר וידרוש פחות מפגשים, כך העלות הסופית שלו תהיה נמוכה יותר בהתאם. תאמינו או לא, אך ישנם זוגות שהסתפקו בארבע פגישות גישור בלבד ובמהלכן הצליחו לגבש הסכם גירושין לעילא ולעילא. יש רק לציין כי לרוב מדובר במקרים שבהם לא היו מעורבים בתמונה ילדים או נכסים משותפים.

גישור גירושין ב"קבלנות"

ישנם גם מגשרי גירושין, שמציעים מסלול תשלומים נוסף: במקום לשלם עבור כל שעת עבודה, בחלק מהמקומות מוצעת האפשרות לשלם מראש סכום כסף כזה או אחר, שלא יושפע ממספר המפגשים. מדובר מן הסתם בהימור מסוים, שכן אף פעם לא ניתן לצפות מראש את מספר המפגשים שיידרשו. מצד שני, יש בתשלום מראש משהו משחרר. זאת כיוון שלאחר התשלום הראשוני, לא צריך להתעסק עוד בנושאים כספיים הקשורים לתהליך עצמו. זאת כמובן עד לשלב של עריכת ההסכם, אלא אם כן גם עבורו הועבר התשלום מראש.  

עלות הסכם הגירושין

ישנם אנשי מקצוע שמחשבים את מספר השעות הנחוצות להם לעריכת הסכם הגירושין ומכלילים את התשלום במכסת השעות עבורה שילמו בני הזוג מראש: אם לדוגמה המגשר קיבל מראש שכר עבור 12 שעות עבודה, הוא יוכל להקדיש ארבע או שלוש מתוכן לכתיבת ההסכם.

עם זאת, בתחום גישור הגירושין נהוג לרוב לגבות תשלום נפרד עבור עריכת הסכם הגירושין. עלותו של הסכם הגירושין יכולה להגיע בקלות ל-5,000 שקלים וחשוב לזכור זאת לפני שמתניעים את התהליך. הדרך הטובה ביותר להימנע מהפתעות לא נעימות במהלך הדרך היא לדרוש לקבל פירוט מלא של העלויות הצפויות ולא לשכוח לברר גם מהי העלות של הסכם הגירושין והבירוקרטיה הכרוכה בו (למשל אגרת בית משפט).

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים