איך לשלב עבודה ולימודים?

קורס סייבר

אפשרויות לימוד גמישות, כמו תואר ראשון שמציע לימודים בשעות הערב, או קורסים המציעים גם למידה מרחוק, יכולים להקל מאוד על אלה שרוצים או חייבים לעבוד במהלך הלימודים שלהם.

סטודנטים במכללה שעובדים במהלך לימודיהם, צריכים למצוא את האיזון המתאים להם. אתם לא הסטודנטים היחידים שמחפשים משרות חלקיות שיממנו אותם במהלך לימודיהם. למרבה המזל, עבודה תוך כדי הלימודים עוזרת לכם לא רק לממן את דמי הלימוד, היא גם:

  • מבטיחה שתוכלו לשמור על העבודה הנוכחית שלכם.
  • מבטיחה שתקבלו ניסיון בעבודה ותפתחו מערך חדש של מיומנויות שיהיו חיוניים מאוד כשתחפשו עבודה עם סיום הלימודים.
  • מפתחת חוויה מסחרית כשאתם עדיין לומדים ומעניקה לכם יתרון תחרותי כשיגיע הזמן להגיש מועמדות למשרה זו או אחרת.

גם מציאת האיזון המושלם ביותר, לא תשחרר אתכם מימים שבהם לא יהיה לכם מספיק זמן להשלים את המשימות. כמו כל סטודנט שגם עובד, אתם צריכים לזכור למה אתם לומד מלכתחילה. אסור לאפשר לעבודה להשתלט על החיים האקדמיים שלכם. הקיפו את עצמכם עם חברים ללימודים חרוצים, שיעזרו לכם לשמור על האחריותיות שלכם.

בין אם אתם סטודנטים לתואר אקדמי, או לומדיםבקורס סייבר במסגרת לימודי חוץ, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשלב בין לימודים לעבודה חלקית.

לתכנן מראש

אם אתם שואפים למצוא את האיזון המושלם בין העבודה ללימודים שלכם, אתם צריכים לתכנן קדימה. מה זה אומר?

ובכן, ראשית קבעו את לוח הזמנים שדורשים הלימודים, וודאו שמשמרת העבודה שלכם לא תתנגש עם מערכת הלימודים.

אתם אמורים למצוא עבודה גמישה שמאפשרת לכם להתחשב במערכת הלימודים. חשוב שתבינו שהלימודים הם תמיד בעדיפות ראשונה. אם יתברר שבגלל העבודה אתם מחסירים הרצאות רבות, כנראה שאתם צריכים לחפש עבודה אחרת.

להיות מאורגנים

אין מצב שתצליחו לשלב עבודה ולימודים אם אתם לא מסודרים ומאורגנים. עליכם לעקוב אחרי כל ה-deadlines, ולא לפספס אף מועד.

לדוגמה, אם המשרה החלקית שלכם כרוכה בכתיבת מאמרים, עליכם להבטיח שכול הלקוחות שלכם יקבלו את המאמרים שלהם בזמן. מצד שני, עליכם לוודא שגם את המטלות הלימודיות שלכם תגישו במועד שנקבע.

כשאתם עוקבים אחר מועדי המסירה, זה יחסוך מכם התמודדות מיותרת עם הלחץ הנובע מעשיית דברים ברגע האחרון.

לתקשר עם המעסיק

למרות שהלימודים הם בעדיפות ראשונה, העבודה שלכם חשובה לא פחות. יש סיבה שבגינה בחרתם לעבוד במשרה חלקית. אז אם אתם רוצים לשמור על המשרה שלכם, אתם צריכים לתקשר עם המעסיק שלכם.

אם משהו צץ ברגע האחרון ואתם לא יכולים להגיע לעבודה, וודאו שאתם מדווחים על כך למעסיק, מידית. סביר להניח שהמעסיק יגלה אהדה רבה יותר לצרכים שלכם אם ידע מדוע אתם לא יכולים להתייצב לעבודה, מאשר אם יגלה זאת ברגע האחרון. בנוסף, אם זה אפשרי, נסו להציע למעסיק פתרונות מעשיים כדי למנוע דילמות חוזרות שכאלה.

לאמץ דפוס עבודה מובנה

כשאתם מחלקים את הזמן שלכם בין לימודים לעבודה, מומלץ להתמקד לא רק בדבר אחד. דפוס עבודה מובנה יוכל לעזור לכם. מכיוון שהמכללה כבר מספקת הבנייה ברורה לחיים האקדמאיים שלכם (באמצעות קביעת ימי ושעות הלימוד ובאמצעות תאריכי המבחנים והגשת העבודות), הגיע הזמן להתחיל לבסס דפוס מובנה דומה גם בחיי העבודה שלכם.

כשיהיה לכם דפוס מובנה שתוכלו לעבוד אתו, זה יעזור לכם להתמקד גם בימים שבהם לוח הזמנים יהיה ממש מטורף.

לפנות זמן לסתלבט

שלא כמו הסטודנטים האחרים שרק לומדים ולא עובדים ונהנים גם מזמן פנוי, אתם משתמשים בזמן שלכם כדי להרוויח כסף נוסף. מסיבה זו עליכם לדאוג למצוא את הזמן שבו תוכלו להירגע.

עבודה ללא הפסקה אינה טובה לא לבריאות הגוף ולא לבריאות הנפש שלכם. חוץ מזה, אתם לא יכולים להיות במיטבכם אם המוח שלכם מותש.

לכן, הקדישו לפחות יום אחד בכול שבוע, לזמן שבו לא תעשו שום דבר חוץ מאשר לכייף, להסתלבט ולהירגע.

לבסוף, שילוב של עבודה ולימודים הוא מצב מאתגר ביותר. סטודנטים שמחזיקים גם במשרה חלקית צריכים למצוא את האיזון (בין עבודה – לימודים – וחיים), שיתאים לאישיות שלהם. ובכול מקרה, זכרו, בכל פעם שאתם לא יכולים להופיע לעבודה, וודאו שאתם מתקשרים למעסיק ומיידעים אותו על כך.

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים