האם הימצאות יונים במרחב הביתי מסוכנת לבריאות?

בארצנו הקטנטונת היונה היא לא עוף זר במרחב העירוני. אפשר לומר בביטחון שהיא אף חלק מרכזי בו. אנשים רבים מוצאים שהציפור הזו היא מטרד לא קטן ובצדק, משום שיונים אינן מבלות אך ורק ברחובות או בפארקים, ויש להן נטייה להתמקם במרחב הביתי שלנו כמו: גגות, מעקות, אדני חלונות ומרזבים, ולגרום לנזק משמעותי. 

מהם הנזקים האסתטיים שהיונה יוצרת?

היונה היא ציפור טריטוריאלית שבוחרת לעצמה מקום קבוע לקנן בו. בנוסף, יונים לרוב מסתובבות בלהקות, כך שהיכן שהיונה בחרה לבנות את ביתה, היא לא תתיישב שם לבדה. מעבר לכך שהיונים הן ציפורים רועשות למדי, דבר אשר מהווה מטרד בפני עצמו, הן גם פוגמות קשות במראה הכללי של הבית במספר אופנים. 

אחד מהמפגעים החזותיים הבולטים ביותר זו כמובן לשלשת היונים. אף אחד אינו מעוניין לצאת אל מרפסת ביתו ולגלות שהמעקה מכוסה לגמרי בכתמים הלבנים הללו. אך הלשלשת גורמת גם לנזק ממשי לחומרים השונים אשר מרכיבים את הבית. זאת משום שהיא מכילה חומצה שמשחיתה לאורך זמן צינורות, רעפים, מרזבים, חומרי ציפוי שונים ועוד. כמובן שהדבר מביא גם להוצאות כלכליות כבדות הנדרשות לתיקון הפגמים שנעשו. 

עוד מפגע אסתטי שהיונה מייצרת, נובע מתוך הרגלי הקינון שלה. בניינים ומבנים הם הבחירה הראשונה של היונה כשזה מגיע לקינון לקראת הטלת הביצים. זאת בניגוד לציפורים אחרות אשר מקננות על העצים לדוגמה. פעמים רבות, היונה תבנה את הקן בתוך רעפי גג רופפים, ארובות, מרזבים או מזגנים חיצוניים ממקלות ועלים. כך מצטבר לכלוך נוסף על גבי המבנה. כל אלה הם בוודאי סיבות טובות להחליט שהגיע הרגע להרחיק את היונים מהמבנה, אך מה לגבי ההשלכות הבריאותיות?

כיצד היונים מסכנות את בריאותינו?

היונים אינן ידועות בשל ההיגיינה המופלאה שלהן, למעשה הן נחשבות ציפורים הנושאות המון לכלוך, מחלות ומזיקים. מאחר והיונים עפות ממקום אחד למשנהו, הן גם מפיצות מחלות ומזיקים. גם לשלשת היונים המצטברת על גגות הבניינים, המעקות ואדני החלונות מהווה בית גידול מוצלח לחיידקים. לכן, מדובר בסכנה בריאותית לכל דבר ועניין, הדורשת הרחקת יונים

כיצד ניתן להרחיק יונים?

מאחר והיונה היא ציפור טריטוריאלית, משמעות הדבר שהיא בוחרת את ביתה והופכת אותו למושב קבע. הרחקה פשוטה אינה מספיקה כדי להבטיח שהמטרד לא יחזור, יש להפוך את סביבת המחייה של היונה לאזור עוין ולא נעים עבורה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות הדברה אלקטרונית. מדובר בפתרון הומני שאינו מהווה סכנת חיים ליונה או לבני הבית כמו רעל או דוקרנים. שיטה זו מתבססת על פסי אלומיניום שאותם מדביקים על גבי המשטח המיועד, והוא משחרר לרגליה של היונה פולסים חשמליים שגורמים לה להירתע מהמקום. כך הבעיה נפתרת בקלות, ביעילות, בהומניות והכי חשוב לצמיתות. 

מיהם ib2b?

אתר ib2b מנסה לתת את המקסימום אינפורמציה בכל הקשור לניהול עסקים קטנים, החל מניהול משאבים ועד לניהול זמן. הצטרפו לקהילה ודאגו לעסקים הקטנים יחד איתנו. 

פוסטים אחרונים